Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Helena Häll - 13 juni 2013 18:39

Jag ska börja med texten till dagens foto på facebook som löd: "Ett litet meddelande till alla kontorsråttor! Hela dagen idag har jag varit utklädd till pirat, sjungit sjörövarsånger, letat skatter och ätit godis.. Och vet ni vad.. Jag får dessutom betalt för det!! #världensbästajobb #piratdag #lyckligtjej" i skrivande stund har jag 32 likes på det fotot.. (då har mamma inte likeat de än..   ) Men hur som är de väldigt sällan jag har (så många likes alltså) och det säger en hel del tycker jag! Jag har nämligen världens bästa jobb! Jag har aldrig i mitt liv trott att åka till jobbet kan vara så kul som jag tycker det är. Jag verkligen älskar det! Och idag som ni kunde läsa så har vi haft piratdag!! En gång om året och alltid samma dag (dagen innan skolavslutningen) har vår skola och förskola, piratdag. Det har de hållt på med i flera, flera år! Det är mitt andra år jag är med på piratdagen och det är alltid lika kul! Alla, jag menar verkligen ALLA är utklädda till pirater och sjörövare!! (även gosedjur!) Jag mötte rektorn i korridoren och hon var minsann också en pirat idag! Tummen upp för henne! Tänk er själva att tre förskoleavdelningar plus deras personal +två stycken f-2klasser och en trea och deras personal, ALLA är pirater och jagar varandra och ska göra uppdrag och hitta skatten! Vi som har de yngsta barnen av de avdelningarna som är placerade i samband med skolan. Vi hade lite egna uppdrag och lite egna ledtrådar till att hitta vår skatt som var gömd i torkskåpet på vår avdelning!   En skål med rubiner!

På denna underbara dag så slutade jag klockan 13,00 idag! Så härligt, jag har hunnit göra hur mycket som helst! Handla lite, beställa nya piller, åka till glasbanken (systemet), lagat mat, solat, vattnat blommor, njutit av en kopp kaffe och en av chokladbollsbitarna som var i paketet jag fick av mina barn på sommaravslutningen! Supergod var den! Tack mina finingar!   


 

Piraten Hemliga Helena!   

 

Kortet taget av ett av mina barn! Några stycken av dem fick ta bilder och alla visste precis hur man gjorde med mobilen och hur man fick fram kortet och de var helt insatta på hur allt fungerade! Jag var impad av mina 3-4 åringar samtidigt lite skrämd hur samhället har förändrats bara sen jag var liten..  

 

Jag skrattade så jag hade ont i magen imorse när den här lilla sjörövarkrabbaten dök upp på avdelningen!   

 

Skatten med rubiner! Alla fick ta 5 rubiner!

 

Idag hann (och orkade) jag laga mat! Lax med ädelost på och bulgur!

 

..och till efterrätt. Kaffe med choklad! Mums!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards