Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Helena Häll - 11 juni 2013 21:33

Då var det dags för andra delen på resan.. Ni får dock vara beredda på fler stavfel än vanligt då jag är supertrött nu när jag skriver. Det blir raka vägen i säng efter detta, trots att det fortfarande är ljust ute!


På lördagen var det upp och hoppa och frukost för mig, Ida och Anders vid halv tio! Vi skulle nämligen shoppa innan summerburst! Tjoho! Vi åt den fantastiska frukost buffén och svullade ordentligt i oss allt det goda! Hehe.. Sen bar det av in mot stan. Vi hoppade på älvsnabben (båten över älven) och plankade lite för att komma till lilla bommen som ligger precis vid nordstan! Väl på nordstan shoppades det inget men på rut affären på andra sidan brunnsparken handlade jag en klänning! Superfin var den! Jag ska ha med mig den till kroatien! En riktig sommarklänning!   


Vid cirka två mötte vi upp Anderas för lite lunch, det blev ett mysigt tapas ställe innan vi vandrade mot ullevi. Eftersom vi hade alkohol med oss tänkte vi låsa in den i garderoben för summerburst (då ingen medhavd alkohol fick förtäras innanför området, bara om du köpte där) Men när vi frågade göteborgspolisen fick vi till svar: -Har ni alkohol så sätt er i parken där borta med alla andra! Hahaha.. Sagt och gjort vi gick och satte oss i parken utanför ullevi tillsammans med en massa andra människor och drack vår alkohol. Vi passade även på att se vigseln av prinsessan Madeleine och hennes Chris på kristoffers padda! (i-pad alltså för er som inte fattade de). Efter detta var vi inne en sväng (typ två timmar) på ullevi och tittade till de DJ:sen som spelade just då, dvs Otto Knows och Hardwell. Dessa två timmar spenderades inne på en av barerna på området i strålande sol! Jo, tjena Efter det vart det hemfärd till hotellet där mer förtäring av dryck och iordninggjordning av oss genomfördes för att sedan planka på älvsnabben en gång till in till stan!! Och där väntade en snabb hamburgare på mcdonalds och sedan ullevi för DJ Alesso och kvällens huvudnummer Axwell, som en gång i tiden (typ förra året.. haha) var en tredjedel av Swedish House Maffia! Han kan tacka sin lycka stjärna för den framgången! För det var just unde SHM låtar det var ett sånt jävla drag! Det var fantastiskt mäktigt att vara med om, Tack axwell för det välbehaget!

När kvällen var slut var vi utpumpade och trött men tog ändå en dricka på avenyn innan hemfärd till hotellet för natten. På söndagen var det hotellfrukost igen (dagen till ära något senare dock) och sedan ihoppackning och utcheckning från vårt fina hotell för lite mer shopping på stan. På H&M blev det två klänningar till! Hahaha.. Så helt plötsligt hade jag köpt tre klänningar! Innan vi for hemåt åt vi en tapas och pizza buffé på avenyn! En mycket, mycket trevlig helg! Som jag lätt gör om nästa år!     


Axwell - Don´t you worry child (SHMs låt)

Mäktigt när jag fimpar all musik och 25 000 bara totalt ylar refrängen!


 

Axwell - Save the world (SHMs låt)


 

Axwell lyckades få till ett bra drag han med!   


   

Frukostbuffén.. eller ja, min tallrik!

 


Tapaslunchen!


 

Göteborgspolisen satte oss i parken! skål!


 


Mina fina vänner i parken och firar bröllop!

 

Bröllop på paddan! De blev gifta även på denna lilla skärm!


 

Inne på arenan! Solen skiner ikapp med mig!


 

Girlpower!!


 

Jag och Kristoffer

 

Nu har vi varit hemma och bytt om! Kvällens bravader, nu kommer vI!


 

Jag!

  

 

Hela sällskapet! Fina vänner jag har!   

 

DJ - Alesso

 

Tummen upp för Axwell!

   

Två bilder på scenen!

    

Tack du fantastiska summerburst för iår!   

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards