Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Helena Häll - 7 maj 2013 19:30

Här kommer ett inlägg som handlar om det stället för där jag spenderar de mesta av min tid, dvs jobbet! Idag var det dags för dagen med stort D för många barn, eller kanske ska säga dagen med stort F.. Fikadagen! Vi har nämligen gått på utflykt idag med en liten fika i ryggsäck! Vi har gått till en stor kulle nån kilometer från förskolan.. (Jag har väldigt dålig längduppfattning.. men ungefär   ) Stället kallas för vattentornet, men såg inte en tillstymmelse till vattentorn! Hahaha.. Men uppenbarligen hette det så ändå. I vilket fall hade vi alla med oss fika vi mumsade i oss och njöt av solen, för vädret hade vi tur med!   Jönköpings varmaste dag detta året! Helt sinnessjukt varmt, det har varit sommar idag! Underbart! Men kroppen känner sig trött idag, inte riktigt van vid sommarvärme två dagar i rad, men får krypa ner i tid i sängen sen! Men vi har även börjat plantera på jobbet, med början igår och fortsättning idag så har barnen planterat solrosor! De har själva fått fundera kring vad som behövs och hur man planterar. Nu väntar vi bara på att de ska börja växa upp med!   

Som ni vet älskar jag att ta kort, med kamera eller med mobilen, oftast blir det mobilen då den ofast är med, men funderar på att köpa en systemkamera nu när jag ska ut och resa en del! Men här följer ett bildkollage av dagens utflykt och plantering av solrosor! (plus vårt na husdjur vi hittade på vår avdelning... en gigantisk spindel!!)

                                 

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards