Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Helena Häll - 6 maj 2013 22:13

Äntligen! Äntligen! Jag kan vara en av världens lyckligaste idag! Jag ska äntligen få åka till Rom!   

Det hela började med att jag i flera års tid haft en topp tre lista på städer jag vill åka till och i flera år har det varit samma städer.. New York, Rio de Janeiro och Rom (utan inbördesordning) och nu äntligen kan jag pricka av den första stan på min topp tre lista! och jag måste ju tänka ut en ny stad att besöka med!

Jag åker iallafall ihop med Anna och det kommer bli under min tredje semestervecka. Vi kommer åka i fem dagar och bo där nere i fyra nätter. Onsdag morgon till söndag kväll! Och vad mycket det finns att se i Rom! Började titta i min bok över 100 sevärdigheter och hittade 3 stycken jag kunde bocka av i denna fantastiska europeiska huvudstad!

Colosseum!


 

Peterskyrkan!


     

Fontana de Trevi!


Givetvis finns det fler sevärdigheter att se i Rom så som hela vatikanen, spanska trappan, panthenon osv osv.. och inte tala om alla torg som finns att käka en god lunch på! Så mycket att turista att jag blir hela galen av lycka! Inte nog med detta så åker vi till Kroatien med... (men det är en annan historia så den tar vi en annan gång!)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards