Alla inlägg under april 2013

Av Helena Häll - 20 april 2013 21:53

Nu är dag 2 avverkad.. Jisses Amalia! Har folk inga liv? Har vi inga liv? Haha.. Men roligt det har vi vill jag lova! Skrattat så jag haft ont i magen ett antal gånger.. Och fattig har jag blivit med, men oj va mycket fint jag har fått., eller fått och fått.. Fått köpa! Mer information om inköp och vidare historier med bilder kommer när vi kommit hem igen! :) nu sover vi och taggar för ÄNNU en ny dag på Ullared imon! :)

Av Helena Häll - 19 april 2013 22:16

Ja jisses nu gäller det, en hel weekend i Ullared! Uppdaterar från mobilen liggandes i sängen i vår hyrda lägenhet. Jag är helt slut, speciellt i benen! De bara värker, hur fan ska det kännas efter imon då? Haha.. Idag ringde väckarklockan 5,20 och sen jobbade jag 7-13.30 och sen körde jag bilen ner till Ullared och sen vandrat runt på Ullared i lite över tre timmar. Imon väntas heldag på shoppingsmeckat i himmelriket. Jag hade ändå minst i min kundvagn idag när vi skulle betala men likt förbannat var mitt dyrast! Hur fan går det ihop då? Haha.. Så typiskt mig! Undra hur det ska gå imon då? Jag uppdaterar mer roliga historier och lustiga påhitt när vi är hemma igen! De bilder som inte kommer med via mobilen, kommer in vid senare tillfälle!
Tjipp for now!

Av Helena Häll - 18 april 2013 20:44

Nu är jag trött men av en helt annan anledningen en igår. Igår var jag dödens trött som en överkörd groda. Idag är jag trött av träning! En helt annan trötthet, en härlig trötthet! Har avklarat milen idag med, tillsammans med Anna. TAck för det trevliga sällskapet. Det får vi göra om snart igen! Milen en gång i veckan nu! Men skulle nog kunna somna stört på plats här just nu.. Men måste packa färdigt för imon bär det iväg till ULLARED. Tjoho! Ska bli himla trevligt faktiskt!

Det ser jag fram emot att shoppa i dagarna tre. Undra hur jag känner på söndag dock.. Hahaha..

Men andra ord, måste packa färdigt typ NU eftersom klockan ringer 5.20 imon och mamma, Inger och Mia hämtar mig direkt på jobbet imon innan vi far!


Jag ute på promenix (med Anna) men hon är inte med på bilden!


 

Rocksjön!


   

Milen avklarad runt båda sjöarna!

Av Helena Häll - 17 april 2013 18:33

Jag blir drabbad av detta ibland.. och det går inte över,.. jag blir så extremt trött att jag kan somna precis överallt som för en stund sen dreglandes över min prydnadskudde i soffan.. Jag har även ett svart hål i min mage idag.. är konstant hungrig.. kan ju ifs bero på kycklinggrytan vi fick idag på jobbet, de flesta barnen lyckades knipa åt sig en liten kycklingbit, vi pedagoger fick om vi hade tur en liten bit.. annars var det vattenbaserad sås och pasta.. När jag kom hem gjorde jag rotfruktsgratäng och lax med pesto.. åt och åt och åt lite till och en bit kexchoklad också.. nu skulle jag nog kunna äta ännu mer.. och så fryser jag och har en extrem huvudvärk! Verkligen påväg till migränstadiet.. jaha.. nehe.. dags att gå och lägga sig då! eller mja.. vid åtta, halv nio kanske.. eller halv åtta kanske.. klockan ringer ju ändå 05.20 imon.. pust..

Av Helena Häll - 16 april 2013 21:14

Ja, idag får jag säga det!! 15-17 grader under dagen! Nu på kvällen vid nio var det 13 grader! Hurra! Det är om man jämför med resten av året, SVINVARMT! Äntligen! Som jag har väntat på detta, och för att fira detta var vi ute i över fyra timmar på jobbet, från 12-16.15 Så jävla skönt rent ut sagt! Har varit utan jacka hela utevistelsen och vi åt mellanmål i solen utmedhusväggen!   

Nu på eftermiddagen/kvällen har vi varit på tjejmiddag hos Sandra i huskvarna.. och nu är jag dötrött.. dags för sängen!


Vårblomma på jobbet!


   

Äntligen fick de komma fram, välkomna fram du älskade ballerinaskor!

Av Helena Häll - 15 april 2013 20:05

Mina älskade guldkorn på jobbet. Vi har pysslat färdigt skylten till vår affär! Vi och vi, barnen har pysslat och vi pedagoger har monterat ihop den! Orkar inte ha någon lång utläggning om dagen eftersom jag har jobbat 7-18 idag och är trött och måste läsa på lite till mitt lönesamtal imon..   kill me! Andas Helena, imon är det gjort.. Hur du än vrider på det kommer du bara bli rikare!


Dags för pyntning av bokstäverna! Lim och massa olika tillbehör!


 

I:et


 

K:et


 

E:et


 

A:et


 

Skylten på plats!


 

Hela affärshyllan, (dock ostädad..)   


   

Var tvungen att ta kort på maten idag... Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.. Maten var helt okej, fisken var riktigt god.. Men räkna en halv bit per barn och lite ris och så hade vi tur att få en helt okej sallad dagen till ära! Hahaha.. Smaklig måltid!

Av Helena Häll - 14 april 2013 21:10

Ja, idag har jag varit duktigt, inte bara lite duktig utan mycket! Jag gick runt sjön med Emma i förmiddag som ni kunde läsa om i förra inlägget. Sen ringde Sanne och ville gå och då sa hurtiga Helena -Ja visst, det gör vi!   Så minsann ett varv till runt munksjön avklarat! Fy fan va bra du är Helena! Hahaha.. Har faktiskt även gjort 50 situps med! Hejja Hejja badsäsongen! Eller? För som belöning hämtade jag mig en pizza.. Jag fick iallafall i mig halva innan jag blev proppmätt! Så nu kan jag äta pizza imon med! Mums! Alltid gott när man jobbar 7-18!

Förövrigt har jag peppat hela dagen för Eurovision song contest! Jag längtar så jag kan dö!   

Isen börjar smälta i munksjön!


 

Promenad nr 2!


   

Belöningen; PIZZA! 

Av Helena Häll - 14 april 2013 13:27

Så ligger det till, jag var piggare än en nötkärna igår och därför slank det ner mer alkohol i min kropp än det gjort på en bra bit över två månader! Det kändes när jag vaknade vill jag lova! Men har redan botat den på morgonen och är någorlunda pigg nu igen!


Så igår var det dags att träffa mitt "gamla gäng". De som jag har haft längst i mitt liv, nästan 10 år nu skulle jag tro och vi har gjort åtskildiga saker ihop och firar midsommar och juldagen och ibland nyår osv ihop. Och ses när vi fyller år och lite utöver också. De flesta av dem träffade jag när Johan fyllde år för en månad sen men då var jag ju inte mitt vanliga jag och var jättetrött och ganska hänging. Igår var jag dessto piggare och micke hade jag inte träffat sen juldagen, vilket är jätte jätte länge sen ju! Men igår körde vi bowling på bowlingarena tillsammans. Min första serie var riktigt bra! Jag var faktiskt tvåa av oss åtta, bara några få poäng efter Mikael. Men sen andra serien gick det utför, inget bra alls vill säga.. Haha.. Men men.. Det var roligt iallafall!

Micke spelar bowling


   

En glad Gusten på bowlingen


Efter bowlingen var vi först en kort sväng på pipes innan vi gick bort till AQUA, där vi hade bokat ett bord till klockan 20.00 Vi hade jätte trevligt och jag skrattade mig till tårar ett antal gånger av alla skämt vi har och hur vi driver med varandra   Det är så fantastiskt att ha vänner som man tycker så mycket om men man behöver inte ses varje vecka för man vet var man har varandra ändå!   Maten var förövrigt supergod och blev proppmätt!

Instacollage från Aqua igår; Längst upp till vänster är jag och Micke och under oss min mat. Uppe till höger är Johan och Cattis i en kärleksfull kyss och under dom är Calle, Pata och Malin och längst ner till höger är Gusten.


 

Min jättegoda mat! Majskyckling med grönsaksrisotto!


 

Johan satt jämte mig och beställde in wienersnitzel. Det kan ha varit den största wienersnizel jag har sett!


 

Min goda irish coffe!


   

Skål!


Efter restaurangbesöket gick jag, Micke, Pata och Calle tillbaka till pipes och tog lite mer och dricka och satt och snackade lite till. När jag väl kom hem insåg jag att jag druckit en hel del och själpte därför i mig både loka och ett glas med c-vitamin.. Men var likt förbannat bakfull när jag vaknade, vilket inte är konstigt för det har blivit ännu värre sen olyckan. Men jag vet ett botemedel! MOTION! Japp, så är det! På morgonen vid halv elva i förmiddags satte jag och Emma iväg runt munksjön i det fantastiska vädret! Hur skönt som helst att komma ut och motionera i solen! Sen när jag kom hem åt jag en lång och god frukost och resten av eftermiddagen ska jag roa mig med att tvätta! Tjoho!

Två av mina älsklingsgrabbar!


 

Calle och Jag!


 

Motionera Helena!


   

Varvet runt munksjön avklarat redan innan 12.00 en söndag!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards