Alla inlägg den 24 april 2013

Av Helena Häll - 24 april 2013 21:24

Nu kommer den sista delen i historien om ullared.. Den delen som fotomässigt skapar mest garv.. delen om när bilen ska packas inför hemfärd och ingen mer än jag som kör kan ta mig ur bilen av egen maskin.. Haha.. Morgonen började iallafall med Ola-Connys limpa igen, en bra start på dagen! Vi tog de lite lugnare på morgonen då varuhuset inte öppnade fören åtta och vi skulle städa stugan och packa in allt i bilen med. Jag fick äran att vända bilen och..

 

...skrapa biljäveln.. Det var för fan 21april vi pratar om.. man ska inte behöva skrapa sin bil när det nästan är maj månad.. nån jävla måtta får det va! Skärpning våren! Efter började jag och Inger packa bilen.. och packa.. och packa.. och packa.. och packa.. Ja, ni förstår.. det var inte en grej som skulle in efter två dagars shopping! Hela bagageutrymmet och platsen mellan säterna därbak var proppfyllt med saker, något stod på golvet i bilen med.. och vad gör en helt normalt funtat människa då?!?! JO, hon shoppar ännu mer givetvis.. Sätter sig i bilen och för tredje dagen i rad åker till gekås för att handla ÄNNU MER!!!! Herre min skapare vad grejer det var i bilen innan tredje dagens shopping.. efter tredje dagens shopping fick vi första bygga in Maria i baksätet.. sen bygga in mamma i baksätet och sen bygga in Inger i framsätet.. sen bygga lite på hög till.. sen trycka in mig i förarsätet och åka hem! Hade polisen tagit oss hade de nog mest garvat.. varenda gång jag skulle växla i 2an, 4an eller 6an (ja bilen har sex växlar!) på hemfärden slog jag växelspaken i en stekpannan som låg i kassen som stod mellan framsäterna.. Jag skrattar åt det bara jag tänker på det, hela bilen med packning och passagerare var en syn jag sent kommer glömma!

Hela helgen var en helg jag sent kommer glömma, tack alla inblandade för en mycket rolig helg!

Bagaget är fullproppat till bristningsgränsen!


 

Baksätet börjar bli belamrat! För att skapa mer plats fick vi sitta på lakanen.. Hahaha   


 

Mitt härliga resesällskap utanför vårt hem, stuga 27C!


 

Dagen till ära har jag (omedvetet) färgkombinerat mina kläder.. åt helvete! Men det gick det med   


 

Söndagens kundvagn!


 

Varför kan inte Ullared ALLTID vara såhär folktomt?


 

Dagens skrattanfall i provrummet... Ibland är det inte lätt att vara jag, kan uppenbarligen inte sortera mina strumpor ordentligt! Och hur fan kom det sig att jag har sååååå långa strumpor.. Den kan inte vara min!


 

Kundvagnen efter söndagens handling!


 

Mamma inbyggd!


 

Mia inbyggd!


 

Inger inbyggd! Är så jävla mycket grejer att du inte ser passagerarna i baksätet!!!!


 

Alla mina inköp påväg hem till mitt hem!


   

Sen en liten parantes! Har varit duktig ihop med Anna och Linda idag och har gått 7,28km i ÖSREGN idag uppe vid Axamo! Duktiga oss!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards