Alla inlägg den 21 april 2013

Av Helena Häll - 21 april 2013 20:21

Ja nu har vi kommit hem från vår resa! En hel helg på gekås i ullared, jag trodde banne mig jag skulle tröttna efter tre dagar men icke. Jag var lika entusiastisk idag som i fredags när vi kom! Men som man alltid ska göra så är det att börja historien från början. Så i olika inlägg (då det annars blir världens längsta inlägg) ska ni nu få historien om familjen tajcon på shoppingresa till himmelriket på jorden!


I fredag efter jobbet kom Mamma, Inger och Mia och hämtade mig och vi for direkt från mitt jobb mot ullared. Vi kom fram vid ungefär kvart över tre på eftermiddagen och redan då börjar de makalösa historierna bara vi lyckas med. När vi ska cheka in så går Inger och Mamma in och ska checka in och de betalar och sedan går igen. Så hon i receptionen fick ropa tillbaka dem eftersom de varken hade fått någon nyckel till vår stuga eller hade den blekaste om vad den låg. De hade bara nöjt sig med att betala.   

När vi väl hade en aning om var vår stuga låg och vi hade lastat av vår packning tog vi bilen bort till varuhuset och började det som skulle bli ÖVER 20 timmars shopping på tre dagar!


Dag 1! Nu kör vi!


 

Det traditionella "bäst jag tar ett kort så jag inte tappar bort min kundvagn". Fredagens kundnummer vart det lästtast!


 

Jag och mamma taggade för shopping!


 

Fredagen innehöll fikapaus i röda fiket!


 

Mitt härliga fika och resesällskap!


 

Alla tycker visst inte det är lika roligt på ullared!   


 

Slutresultatet på fredagens kundvagn!


 

Stå i kö är roligt! (Maria ser väldigt road ut!)   


 

Jag och mamma efter dagens shopping runda!


Efter att ha spenderat fyra timmar på ullared på fredagen var det dags att betala dagens kundvagnsinnehåll och dra sig tillbaka mot stugan igen. Kvällen spenderade med att äta en supergod vegetarisk paj med mozarellaost, tomater och soltorkade tomater och äggstaning.. Tror inte det var någon mer i den! Men super god det var den. Vi kollade även på let´s dance och sedan var det dags för lägging för att orka med dag 2 i shoppingmeckat!

Men den historien får ni ett annat inlägg!


   

Mumsig paj made by Inger! 

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards