Alla inlägg den 2 april 2013

Av Helena Häll - 2 april 2013 19:22

2013 är uppenbarligen läsningens år för mig. Jag läser, läser och läser! Vilket fantastisk avkoppling och verklighetsflykt det är! Och så inbillar jag mig att man blir lite allmänbildad av att läsa med. Haha.. Under mars månad har jag inte lyssnat på några ljudböcker men jag har läst tre böcker. Jisses egentligen tre böcker på fyra veckor och dessutom ha ett jobb och en fritid med.. Men jag gillar att läsa! Och här kommer marsmånadsbiblioteket.


Helgonet är den färde delen i Carin Gerhardsens hammarbyserie om kriminalkommisarie Conny Sjöberg. Jag har läst de tre första innan och de är lättlästa och bra. De är spännande och lätt att hänga med i.


   

Johan Theorins bok Sankta psyko köpte jag på bokrean iår eftersom den handlade om en förskollärare som börjar jobbba på en förskola som sitter ihop med ett psyksjukhus där barnens föräldrar är intagna. Fy satan vad spännande den var! Läskig men ändå bra! Den var lättläst och svår att lägga ifrån sig.

 

Alla de stillsamma döda är den andra boken i Anna Janssons serie om Maria Wern. Jag har ju bestämt mig för att läsa dem i ordning. Och jag gillar dem och gillar även att jag kan kolla på dem som serie sen med efter jag har läst dem. Böckerna är lättläsa och lätta att hänga med i även dessa. Känns som jag nästintill bara läser lättlästa böcker med andra ord kiosklitteratur is the shit!


Förövrigt så solen lyst idag, underbart!! Jag har vart ute i tre och halv timme på jobbet idag och sen suttit på balkongen och läst när jag kom hem. Gud vad jag önskar att den kunde lysa varje dag!   

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards