Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Flyttlasset går!

Av Helena Häll - 23 mars 2013 14:57

Idag har vi varit flytthjälp år Erika och Marcus, ja bebisen och Leo med.. Jag har som alltid när Erika ska flytta, lyftförbud! Typiskt! Men bar lite lätta saker för jag måste faktsikt tänka på att jag inte får för en anledningen, de kan förvärra nacken och göra att det tar ännu längre tid innan det släpper. Men jag var inte ensam om att inte få lyft något, Erikas pappa har problem med ryggen och Erika själv är ju nästintill höggravid och bebisen vill promt snart titta ut verkar det som, trots att det är sju veckor kvar! Så Erika fick peka och visa och vila istället!

Erika sittandes utanför deras nya hus och visar var allt ska stå!


 

Den LILLA lastbilen var med på flytten! Vi behövde bara köra ETT lass!

 

Ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir!


   

Erikas pappa hade lagat supergod lasange till alla!


På vägen hem lämnades jag hemma hos mor och far för att hämta bilen, för idag var det dags! Första bilkörningen sen olyckan! Jag har inte kört bil på FEM veckor och då slutade det med att jag hängde uppochner i bilen liggandes i ett dike. Men första premiär turen gick galant, dock är blå valen till bil jätttttttee mycket större än vad lilla grodan var! Och jag är fortfarande i ett lyckorus över att ha fått köra bil igen, jag insåg när jag kört hur mycket jag faktiskt hade saknat det, jag insåg att det var nog det jag mest av allt saknat efter olyckan! Att få köra bil igen. Andra saker som ingår på den där listan över saker jag saknat sen olyckan är; slippa huvudvärken, orka träna, ha sex, kunna dricka ett glas vin utan att få migrän, komma ihåg allt jag bör komma ihåg, äga en ny bil, jobba heltid osv.. det var några av de mest vardagliga sakerna som jag innan tagit för givet men som efter olyckan inte varit möjliga. Vissa har jag testat och det funkar. Vissa har jag testat och funkar inte. Men en dag i taget så ska jag förhoppningvis någon gång vara tillbaka till den gamla vanliga Helena igen, som orkar allt och lite till!

 

En MYCKET LYCKLIG tjej!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards