Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Pysselfredag i form av cupcakes och påskris!

Av Helena Häll - 22 mars 2013 18:26

Idag kommer ju slutklämmen på hur det blev med mina minicupcakes jag bakade som fredagskaka till jobbet idag! De blev fantastiska och jag fick massvis med beröm och fina ord från mina kollegor på förskolan och skolan!   

Jag fick för mig att jag skulle skriva en bokstav på varje cupcake så det bildade ett ord, eller rättare sagt tre ord; FREDAGSFIKA PÅ GRÄSTORPSSKOLAN. Hehe.. Det blev så tjusigt och gott. Jag tycker ju det är så roligt med, och det är ju precis det jag har fått order från läkare och sjukgymnast om att göra, gör saker du tycker är roliga! Jag får mig och mina kollegor på bra humör med färgglada minicupcakes!

 

Ungefär mitt under dagens arbetspass fick så där äckligt ont i huvudet som jag haft tidigare under min sjukdomsperiod efter olyckan. Jag mådde tom illa som bara den av all huvudvärk det är först nu det börjar släppa lite grann och gå tillbaka till "bara" vanlig huvudvärk.. Det tog bara NIO TIMMAR av migrän symtom!   

Men jag tog mig ändå iväg på lunchen efter jobbet som det var bestämt, bara för jag ville så gärna göra det. Var med Ida och Anna på Sofiehof och åt, det var supermysigt och himla god mat var det. Har aldrig ätit där innan! Sen blev det en väldigt kort sväng på vesters pysselbutik med Anna inna jag var tvungen att gå hem och däcka! Sov middag lite mer än en timme och hade ändå kvar huvudvärken och tröttheten var nästan värre efteråt. Men vi hade bestämt att vi skulle genmensamt handla på blomsterlandet inför vårat påskpyssel med blommor!! Jag har längtat så! Det är ju också någor jag tycker är sååååå roligt, blommor! Det har kommit nu på "äldre" dar.. Hehe.. Jag läste på någon skämtsida, sju tecken på att du börjar bli gammal. Nummer 1 var ungefär, du har fräscha blommor som lever en längre tid.. HAHAHA..   Ja, numer har jag det.. Börjar nog bli gammal nu!

I vilket fall som helst så köpte jag lite av varje på blomsterlandet (Gud vad jag älskar den affären, skulle jag vara miljonär skulle jag köpa massvis!!) De mesta får ni nog se imon eller på söndag här på bloggen. Eftersom det är först imon vi ska pyssla! Men köpte faktiskt lite till mig själv som inte hade med pysslet att göra utan med påsken! Den är ju här nästa vecka så jag köpte mig en påskris och påskliljor! Så nu sen jag kom hem har jag klätt mitt påskris med fjädrar och ställt de i en vas jag fyndade på blomsterlandet för bara 40spänn! Skit snygg! och jag pimpade den ännu lite till med att sätta ett matchade snöre i samma färg som fjädrarna runt vasen!

Mitt vasfynd! 40kr på blomsterlandet!


   

  Min påskpyntade hall! MYSPYS   

 

Mina fina påskliljor! (Undra om jag tål dom sen...det återstår att se!)


Även barnen på jobbet påskpysslar för fullt! Vi började redan förra veckan som ni vet med att så gräs i deras pimpade egengjorda krukor (se tidigare blogginlägg)! Deras fortsatta påskpysslade återkommer jag med nästa vecka för att höja påskstämmningen ännu mer, tänkte däremot lägga ut lite bilder från när de pyntar avdelningen påskris, med fjädrar men framför allt med egenmålande träkulor som blev som ägg!

Träkula i ståltråd. Måla, måla, måla!


     

Supermysigt ägg hängandes i påskriset!

 
 
Ingen bild

Busan

22 mars 2013 19:17

Kommer du att ha kvar fjädrarna i påskriset tills jag kommer den 5 april?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards