Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Helena Häll - 21 mars 2013 21:01

Det är vår tradition! Middag en gång i veckan med tjejgänget och idag var det min tur! Jag har som sagt hat lite ågren över vad jag skulle laga men min mamma kläckte ur sig i tisdags att jag kunde laga en av de rätter jag älskar! (men som jag aldrig gör själv.. wonder why?) Men i vilket fall jag har ikväll lagat florentinsk kasselgratäng! Det är potatisgratäng med spenat, fetaost och kryddor och grädde och mjölk och sedan in i ugnen sen läggs kassler och ost på det och sen in i ugnen igen! Mumsigt gott! Jag kan lägga ut receptet som en bild i inlägget sen eftersom jag har det som bildfil på datorn. Så kan alla laga detta fantastiska mästerverk hemma. och det var faktiskt ganska enkelt att laga, så det kommer bli fler gånger! (och ja mamma, middagen gick kanon och alla tyckte det var gott!)

Sen började jag ju baka imorse med, mina muffins till jobbet imon. Och det blev 38st små minicupcakes! Sparade fem stycken som efterrätt nu till middagen och tog med 33st till jobbet. När jag kom hem idag så gjorde jag frostingen, så den följer med till jobbet imon då jag tänkte dekorera mina cupcakes på plats. Så sinnessjukt jobbigt att forsla 33 färdiggjorda cupcakes på bussen. Det går inte, så fixar det imon. Så imorgon får ni uppföljningen på hur cupcakesäventyret slutar! Men till efterrätt på tjejmiddagen fick alla en minicupcake med deras initial på. Glömde dock att ta kort på sista steget och glömde även ta kort på hur maten blev.. Men inte lätt när man är helt inne på att fixa och dona. Känns som jag inte gjort något annat än att arbetat i köket och vart på jobbet idag.

Men imon är det fredag igen och jag slutar tidigt så ska luncha med några av mina tjejkompisar från middagsgänget på sofiehof vid halv ett! Bara tjejmys står på schemat framöver!   

Har för första gången på en HEL EVIGHET skalat potatis idag till middagen!


 

Minicupcakesen utan frosting!


 

Mini cupcaken med frosting, dock utan initaialerna!


   

Tjejmiddagen hos mig med Sandra, Ida, Linda och Anna!

 

Recepet som utlovat, smaklig måltid!

Av Helena Häll - 21 mars 2013 08:06

Har lite dåligt samvete över att jag inte bloggade något igår, mitt mål är ju ändå att försöka blogga varje dag, i den mån det går! och hade det gått, vara bara så satans trött! Jobbade veckans längsta dag i sträck (5,5h) vilket inte är någon jättetid men ingen rast hade jag och det finns ju en anledning till att jag inte orkar mer heller. Efter jobbet var det direkt iväg till sjukgymnasten som ändå får ses som en litet framsteg i rätt riktining, jag hade ändå fått tillbaka näst intill all rörlighet i nacken! Tjho! (det tog bara fem veckor!) Sen att jag fortfarande har ont och konstant huvudvärk, det lär jag nog få leva med ett tag.. suck..   På kvällen snöade det på tvären (som alla andra dagar) och jag var så frusen och trött att det tog mig flera timmar innan jag ens kom för mig att gå till affären och handla inför allt som ska bjudas på. Efter att jag väl hade gjort det satt jag i soffan med huvudet på ena armstödet och halvblundade igenom mig halv åtta hos mig och mästerkocken, sen gav jag upp och gick och la mig!  


Idag börjar jag inte jobba förrens 11.15 så hade lite sovmorgon, och andra sidan har jag lite att fixa med inför ikväll och imon. Ikväll är det nämligen min tur att ha tjejmiddagen. Så med mammas hjälp kom jag på vad jag skulle laga.. någon min mamma brukar laga, men som jag aldrig har gjort förr.. *AHHHH* Jaja, hoppas det går bra.. För det första är det potatis.. Jag är ju för fan aldrig potatis.. Finns inte i denna värld att jag skulle köpa hem och äta det.. inte för att det inte är gott men har bara inte blivit så.. om jag någon gång äter det hemma så är det i en köpepotatisgratäng eller potatissallad typ.. Är lite konstigt slog det mig nu när jag fullständigt älskar potatisgratäng, men jag är nog bara för lat för att fixa allt från grunden.

Sen inte nog med det så är det ju givetvis min tur att ha fredagskakan imon.. *suck* men jag vet också att gör jag det nu så slipper jag det på ett halvår (minst!) Så ställde klockan på nio för att hinna med allt.. Jag vaknade sju! Hahah.. Så nu sitter jag och äter min frukost och har börjat plocka fram inför baket nu på förmiddagen. Fan jag kanske tom hinner duscha innan jobbet nu!

Frukost och iordninggjord mellanmålsmacka till jobbet!


   

Ladda upp inför fredagsfikat!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards