Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Helena Häll - 19 mars 2013 21:07

Nu på kvällen hade jag bestämt mig för att jag skulle krypa upp i soffan och kolla på en miniserie som är baserad på den bok jag läste ut på morgonen. Bara att jag var så fruktansvärt chokladsugen och givetvis finns det INGEN choklad för den har jag ätit upp! Fattar inte vad mitt chokladsugen har kommit ifrån, har aldrig haft något större sådant innan men nu så minsann.. Samtidigt som detta chokladsug infann sig pratade jag med Hanna på fbchatten och gav mig den briljanta idén till att göra chokladbollar och till min stora förvåning hade jag ALLT som behövdes inklusive pärlsocker! Tack snälla Hanna för denna idé! <3 det stillade mitt sötsug och nu efter fyra chokladbollar på gränsen till illamående är jag ändå ganska nöjd över myskvällen i soffan med tända ljus, miniserie och hemmagjorda chokladbollar! Go girl!

Av Helena Häll - 19 mars 2013 16:07

Idag har jag haft en långtråkig och trött dag. Var iväg och åt lunch med mina päron innan men annars har jag mest lallat runt och det har inte hänt så mycket. Sovit lite middag och läst ut min bok (den tredje denna månaden!). Men nu på eftermiddagen tog jag tag lite i mig själv och monterade ihop mitt lilla växthus jag köpte på IKEA. Det vart lite vingligt men tänker att det hör väl till när det gäller växthus, att de ska vara lite vingliga. Men det blev fint och jag är himla nöjd!

 

Nu ska jag bara börja plantera mina tomater och paprikor jag köpt i små planteringskrukor och ställa in i växthuset! Det kommer bli toppen bra! Men det var inte tomaterna och paprikorna jag planterade idag utan mina hyacinter jag köpte på torget i lördags. Och inte nog med att jag planterade dem, jag pysslade ihop en egen kruka! Den ni   

De glasen som blev över från Johans present (de blev borttagna när de vart för många paket och så stämde de inte in i färgkombinationen). De var vanliga IKEA glas för en mycket billig peng. Sen hade jag inhandlat vanligt tjockare snöre på ICA och så använde jag min limpistol (En av världens bästa uppfinningar!)


1. Snöre och limpistol


 

2. limma på baksidan av glaset och dra snöret runt ett varv och tryckt till de i limmet och håll på så tills man kommer upp till glasets kant.


 

3. Vips så har man sig en egen gjord kruka att plantera i.


   

4. Lila hyacinterna planterades.


Jag hade även en gul hyacint som jag planterade i en glasskål jag även köpte på IKEA, smidigt, enkelt och snyggt!

    

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards