Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Helena Häll - 17 mars 2013 20:14

Igår firade vi Johans 27-års dag och vi gav honom en färgstark present! Lovade ju att visa bild på den idag, så här är några av de 27sakerna han fick.

 

Temat som löpte över presenten var saker som han kan använda i och med att de flyttar till huset nu om två veckor. Lite mataktigt och lite drickaktigt och krukor och ljus och lite annat och allt i de olika färgkombinationerna orange, grönt och gult! och allt inslaget i 27 OLIKA paket   


Idag har det varit söndag och jag har sovit hyfsat okej ändå.. somnade ju ganska sent igår iom att vi var hos Johan. Men vaknade tidigt som vanligt och vandrade iväg till ica och handlade på morgonen så det vart klart sen har jag tvättat idag och vart så duktig att det mesta redan är vikt och inlagt i garderoben. Bra jobbat! Sen har jag även vart ute och gått. läst bok och lagat mat. Jag blev lite sugen på pannkakor innan idag, dock var jag och min stekpannan inte kompisar idag då den i mitten på pannan fastnade tills jag kom på att jag har en gammal hederlig pannkakslag som jag fått av mormor! Bingo! genast blev pannkakorna som de skulle igen! Jag måste köpa mig nya stekpannor, kanske kan kolla i ullared när jag ska åka dit om några veckor! I vilket fall blev det lite pannkakor till lunch och sedan crepes med köttfärsfyllning och västerbottenost till middag! Super enkelt, bara stek köttfärs, lök och blanda ner en creme fraiche och krydda. Rulla in fyllningen i pannkakorna och toppa med västerbottenost och in i ugnen i ca 10-12min i 225grader.

 

   

Söndagsmiddag; Köttfärsfyllda crepes serveras med tomater med salladskrydda (och ruccolasallad som inte är med på bilden..)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards