Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Helena Häll - 11 mars 2013 15:39

Ja har vetat om de sen i fredag men idag fick jag det på pränt i två veckor framöver blir jag halvtidssjukskriven för att orka med. Vad jag vill är en sak och vad jag orkar med är en helt annan.. tyvärr.. Men jag måste nog lära mig att ta hand om mig själv och lyssna på vad kroppen säger. sen vill jag ju inte heller ha det som förra veckan då jag kom hem ett fler taget dagar från jobbet och känt att jag varit en hemsk fröken.. det är fruktanstvärt när man kommer hem och man känner att man inte har gjort ett bra jobb. Men nu så.. nu jobbar jag ungefär 4 timmar varje dag vilket är ganska lagom tänker jag mig.. idag blir det lite annorlunda dock.. jobbade 7-10 i morse och nu 17-20 också.. (vi har ett möte ikväll som jag har lite svårt att missa..) Men i gengäld får jag vara helt ledig imon istället för att vila upp mig! Idag hade jag dessutom ork att gå en promenad på 38min efter att jag hade varit hos läkaren. Det är första dagen på länge jag känner att jag har ork till de.. (nu är jag ifs väldigt trött) men kanske är bra att ha det så här nu i två veckor, faktiskt.. Hos läkaren fick jag även ta blodprover som egentligen hör ihop med astman. Effektiv sjukvård kallas de..   Passa på att fixa alla åkommor när man ändå är hos läkaren!

Eftersom jag hem så tidigt från jobbet så hann jag även äta lite lunch ihop med Ida på en resaturang här runt hörnet. Mys med vännerna mitt på dagen är lyx och välbehövligt även om hon var tvungen att gå på möte och jag till läkaren efter de.. Med små glädjeämnen i vardagen kommer man långt speciellt som halvtidssjukskriven!


Blodprov igen! Tog ju mitt senaste för mindre än två veckor sen!


 

Ute på min promenad i det kalla vårvädret.


 

Ett soldränkt munksjön.


 

Isen ligger som ett tjock täcke över munksjön


   

Solen skiner!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards