Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Helena Häll - 9 mars 2013 18:32

Idag vaknade jag första gången vid halv sex, tvingade mig själv att somna om och klarvaken vid halv sju gav jag upp hoppet om att somna om. Hade mys morgon med mig själv genom att vandra iväg till torget, men eftersom jag var där vid tjugo i åtta var det inte så mycket mer än tantkläderna de hade fått upp.. Så var bara till att vandra hem igen och på vägen hem köpte jag mina traditionsenliga färska frallor på Annie Johanssons hembageri runt hörnet från där jag bor. Fick i mig en ordenlig frukost och mös sedan med min kaffekopp och läste ut min bok.   


Min mamma och jag skulle ju som innan bestämmt göra massa ärenden idag som jag ville få avklarade. Nu när jag inte har någon bil till förfogande så var jag lite beroende av mammasällskap på min rundtur! Först bar det av till IKEA där jag köpte mig en litet växthus (har inte byggt ihop de än) men när jag har det ska ni få se det! Tanken är att de ska till en början stå i köket men sedan få flytta ut på balkongen! Köpte även lite annant smått och gott där uppe så som nya dricksglas, doftljus, två färglada krukor (GULA!) och en matchade gulljusstake till, även detta tänkt till balkongen! Det kommer bli kanon sen, bara våren kan komma!

 

Efter IKEA var det dags för ekohallen och blomsterlandet! På ekohallen köpte jag en låda där det stod "photos" på. Den var skitsnygg och jag som gillar att göra album kan ha mina foton där i så länge. (Foto på lådan finns i instacollaget längre ner i inlägget). Köpte även en ny pocketbok på ekohallen med. De har ju alltid pocketrea i en låda där jag brukar gå och riva varje gång jag är där.

På blomsterlandet köptes de blommor i massvis! Äntligen lite grönt i mitt hem igen! Jag köpte en hel del kryddväxter som jag hade tanke att jag skulle hålla vid liv nu. Jag tänker att jag googlar på skötselråd och sköter dem med kärlek så ska de nog hålla ett tag!   Köpte även några andra blommor och lite frön att förså nu i mars-april när våren börjar komma! Det blev tomat och paprika som de utvalda fröerna så vi får hoppas att jag är kapabel att lyckas så upp dessa från grunden! Hur svårt ska det vara egentligen?

 

Mina nya älsklingar kryddväxterna!

 

Mitt köksfönster fick sig ett litet blomsterlyft!


Efter IKEA, Ekohallen och blomsterlandet så var det dags för sista stoppet på utflyktsfärden, STALLQVARN! En av mina absoluta favoritaffärer att gå runt och ströva i! (och handla med givetvis!). När vi kommer dit idag och går runt där så hejar han som jobbar där (Tommy) på mig (av ren artighet skulle jag tro snarare än att han vet hur många gånger jag agerat övernattningshotell för hans son..) Men sen kom chocken när han fick se min mor och utbrister högt över halva affären -Men dig känner jag ju igen!

VA FAN DÅ, hur stora är oddsen liksom? Hoppas sa ja.. Se där vad världen är liten! De hade visst gått på samma dansställe som ungdomar och pratade lite gamla minnen medan jag betalade.. Var väl det sista jag hade tänkt skulle hända när jag släpade med mamma till min favoritaffär!

 

Här är mitt instacollage från idag med inköpen från stallqvarn längst upp till vänster, sedan fotolådan från ekohallen och en växt jag köpte på blomsterlandet och planerade i en vattenkanna jag hittade hemma. Till höger är det lilla söta jag längst upp till höger och ett gäng tulpaner längst ner!


Nu har jag ätit lite choklad för att pigga på min energi lite så jag förmodligen, om jag har tur orkar vara uppe hela finalen på melodifestivalen. Är nämligen helt slut efter alla utflykter och matlagning idag. Imon får jag nog kolla över hur veckan ska planeras upp då jag endast ska jobba 50% nästkommande vecka för att orka komma tillbaka snarare än att gå in i vägen av orkeslöshet!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards