Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Helena Häll - 5 mars 2013 19:23

Ja, jag har även läst böcker denna månaden. Men inte alls i den mängd de blev i januarimånad. Men som sagt, det berode nog på semestern och den tid det ger till att läsa i lugn och ro. Visst har jag under februari varit sjukskriven två veckor men har haft lite svårt med koncentrationen till att läsa ändå men iallafall två böcker har det blivit under förra månaden. En som jag läst och en som jag lyssnat som ljudbok på.


Jag har äntligen läst mig i fas i Carin Gerhardsens böcker om kommisaren Conny Sjöberg. Detta var del två i serien. Jag började att läsa del 1 (Pepparkakshuset, den läste jag redan på semestern hösten 2010) sen läste jag del 3 (vyssan lull, nu på semestern senast i januari). Så tänkte det var dags för del 2 i serien att läsas med! Jag gillar hennes böcker, de är spännande och lättlästa!


     

Sen har jag lyssnat mig igenom första delen av triologin av hungerspelen. Alltså boken med namnet hungerspelen (inte del 2 "fatta eld" och del 3 "revolt"). Sen efter jag lyssnat mig igenom den så såg jag äntligen filmen. Som jag har väntat på detta. Men lovade mig själv att jag skulle lyssna på boken först.. Och ja som ALLTID, boken är bättre! Mycket bättre! Visst filmen är inte dålig, absolut inte, men boken var riktigt bra faktiskt, kändes annorlunda från mycket annat man har läst innan (undra om det beror på att jag bara läser krimalböcker i vanliga fall.. höhö..).


Nu är det dags att pallra sig till Ica för att sen duscha och självdö i sängen. Hra haft en lång dag på jobbet och det är ganska stimmigt att vara tillbaka bland alla 18st 3-åringar.. Speciellt när min kollega är sjuk! Pust och stön.. Imon hände redan det som jag inte fick göra denna veckan.. byta min tid! Jag börjar helt plötsligt 45min tidigare och får vi ingen vikare så är vi 2 personal på 16st envisa 3-åringar. Och då har jag precis kommit tillbaka från en sjukskrivning och har fortfarande ont och fixar inte för mycket stim..   Är jag förvånad att det är såhär?? NEJ, INTE ETT DUGG!

Av Helena Häll - 5 mars 2013 07:23

Jag har sovit gott inatt.. Det är helt makalöst.. Såklart jag har vaknat ett antal gånger som vanligt, typ sisådär fem-sex gånger men har somnat om ganska så fort och när jag väl sovit så har jag sovit bra! Så känner mig ganska utvilad nu, det var skönt det efter den jättelånga dag jag hade igår. (Somnade ju dock vid 21.20 eller så) Och idag hade jag sovmorgon på det! Eller klockan ringde 6.45 men det är en ganska lång sovmorgon för mig..   Denna veckan börjar jag nämligen 07.00 eller 07.15 TRE dagar, då kan man inte gå upp 6.45 om man ska åka buss. På tal om det jag så pratade jag med min vikariekollega och sa att jag testar och tar den sena bussen till jobbet idag. Eller sen och sen, den ska komma 3min innan jag egentligen börjar, men är den försenad så blir jag ju sen. Men då vet hon om det iallafall! Nästa veckan kanske vi kan testa den bussen som är på plats 23 min INNAN jag börjar! *ahhh*    Bussåkandet gör mig redan knäpp när de inte går som jag vill! Nu när jag piggat på mig lite kan jag ju själv ge mig ut som en billetarjakt!

Kanske ska skriva ihop en annons om bil här på bloggen och se om någon har någon bil i bakfickan till mig.. Höhö.. Tänk om det kunde vara så smidigt!

I övrigt så blev det idag en flytande frukost, då jag hittade en gammal macka i skafferiet och den får jag nog damma av och äta till mellanmål idag så jag inte hungrar ihjäl i eftermiddag! Hittade nämligen ingen frukt i mitt hem heller.. och ingen pålägg.. hoppsan.. Jag får låna lite av jobbet nu när jag har varit borta därifrån   Sen får jag handla i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet. Det får bli dagens orka med efter jobbet projekt!


Frukostdieten fullbordades även idag av mitt pillerintag om dagarna. Morgonen är den tid då jag stoppar i mig mest piller och de flesta är faktsikt inte för olyckan längre utan för astman! Weiii, äter bara muskelavslappnande och alvedon för nacken och huvudet numer.. Däremot äter jag en satans massa annat för astman och alla dess bieffekter.

 

Idag var det BARA 8piller till frukost! Det börjar bli bättre!   

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards