Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Helena Häll - 3 mars 2013 19:40

Det är det enda jag kan tänka på efter idag.. Ska man visa att man är bäst, visa det med BESKED precis som Johan Olsson gjort idag. Jag tror att många även de som inte är jätteintreserade av idrott kan förstå (eller jag hoppas att de förstår) vad han gjorde idag! Vilken jävla prestation han uppvisade och vilket lopp det utvecklades att bli. Han har ju för fan kört solo i ungefär 3,5 mil av 5! Det är INTE många som skulle klara det i dagens skidsport.. De är väldigt väldigt få, knappt någon annan nästan som skulle förmå att göra det Johan gjorde idag. Sverige har förövrigt tagit fyra medaljer i inomhus em i friidrott idag också, men jag kan detta trots inte se att någon annan människa idrottsmässigt har gjort en större prestation idag, än just Johan Olsson! 

Man kan ju tycka att det är förjävla trist att skid-vm är slut nu precis när det blev som bäst. Men ska man sluta, ska man sluta på topp och ska man visa att man är bäst, jag visa det ta med fan med BESKED! Tack Johan Olsson för skidhistoria och grattis till ditt första individuella mästerskapsguld. I mina ögon har du gjort dig förtjänt av ett bragdguld i dess like!


 


Av Helena Häll - 3 mars 2013 16:05

Ni hör ju! Det har varit en toppensöndag hitintills! Solen skiner över vår stad, så jävla efterlängtat och skönt är det! Man suger in varenda sekund man kan! Och för första gången iår har solen hållt i sig hela dagen så det skiner även på min balkong. Jag har som ni förstår eftermiddags/kvällssol på min balkong och på vintern så har solen svårt att komma hela vägen in på min balkong innan den har gått ner eller försvunnit bakom några moln.. Men idag så! Så satt faktsikt och åt min lunch ute på balkongen innan. Underbart!

 

Det blev tomatsoppa till lunch men något medelhavssmak på tror ja.. Typ lite grönskaer var det i och jag hade en paprika i kylskåpet som behövdes ätas upp så jag stekte upp paprikan i smör och vitlök och hällde ner den i soppan med, så blev det lite mer tuggmotstånd! Det blev en himla mumsig lunch faktsikt och väldigt enkel att göra, vilket är bra i mitt liv just nu så jag får välja vad jag vill lägga min energi på för att orka med så mycket som möjligt.


Idag har jag även bowlat ihop med två av mina högstadiekompisar Anna och Martin och Annas sambo Micke också. Vi bestämmde de i onsdags när vi var ute och fikade att vi skulle passa på att ses igen innan Martin åkte hem till Uppsala igen. Så sagt och gjort så gick vi och bowlade, jag kom trea av fyra tävlande, så det är ganska bra för att vara jag.. Höhöhö.. JAg visste ju redan sen innan att jag skulle ha svårt att slå Martin och Anna i bowling, vi har ju spelat de ett antal gånger innan tillsammans! Men jag gjorde faktsikt två strike och en satans massa spärrar så det gick helt okej ändå!

Bowlingtajm!


 

Strike för mig redan i andra omgången! Way to go Helena!


     

Det är jag och alla barnen som har de STORA skorna i bowlinghallen!


När jag kom hem från bowling, fick jag se den sista milen på den avslutande distansen i skid-vm. Den klassiska femmilen! Den hade visats även i bowlinghallen så jag hade ganska stor koll på hur läget låg till inför sista milen. Men hjärtklappning och gåshud drabbade mig mer o mer för varje kilometer som avverkades.. Men tillslut så gick det äntligen vägen för sverige! Snacka om att sluta med flaggan itopp!! Efter SEX silvermedaljer så kniper vi GULDET på sista distansten! Tack Johan Olsson! ÄNTLIGEN VM-GULD!!! TJALALALALA!!!!   


Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards