Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Helena Häll - 2 mars 2013 11:45

Det är egentligen ganska fantastiskt att en doft kan framkalla minnen från ens barndom. För det var precis vad som hände mig för några veckor sen. Jag var på ekohallen (tror ja de var..) och kollade på lite småprylar som vanligt när jag är där.. Kan verkligen inte gå därifrån utan att ha köpt något! Men i vilket fall så gick jag förbi några doftljus som kostade 10kr st. Så jag luktade på de olika lukterna på ljusen och fick en flaschback från min barndom. De lila ljusen doftade som min morfar gjorde när han levde.. Eller hans rakvatten skulle jag nog gissa på att det var, de luktade nämligen lavendel och det var precis samma doft som jag minns att han luktade. Så givetvis, ljusen följde med mig hem och jag har sen dess gått och luktat på dem då och då.. Nu har de iallafall hamnat i vardagsrumsfönstret redo för tändning en dag! Då kommer det lukta morfar i mitt vardagsrum!   


Mina doftljus med doft av morfar Åke!


 

Stiliga morfar i unga år!


 

Morfar på säröhus, 2010.


   

Morfar Åke och Mormor Helena, sommaren 2010.

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards