Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Helena Häll - 25 februari 2013 09:54

Idag är måndag.. Fantastiskt jag har koll! Vilket jag inte haft under hela sjukskrivningen än så länge.. Är nog mest för jag vet att jag ska till läkaren imon. Till Astmaläkaren på sjukhuset vill säga, som jag har längtat efter att de ska kunna lösa min astma eller rättare sagt, mysteriet varför jag har så svårt att andas.

 

Som ett steg i undersökningen ska jag fylla in denna enkät, som är megalång och invecklad.. Herregud, vet man inte vad det är för veckodag hur fan ska man komma ihåg hur sjuk man var som liten. Sjuk var jag illafall, kom jag och mamma på igår, inte nog för jag var ett eksembarn, jag hade halsfluss jämnt och ständigt också. Och mandlar har jag ju besvär med, tänk om roten till allt ont sitter i dom! Vet att min farbrors sambo Berna berättade om hennes son, att han varot sjuk hur mycket som helst och sen tog de bort mandlarna och vips så är han aldrig sjuk.. Hmm.. inte för att jag är så mycket sjuk nu.. Är mest astman och mandlarna som spökar! Men tänk om det kunde vara så.


Förövrigt fick jag ett sms igår av Jakob (emelies sambo) om att jag fick en notis i tidningen i Tranås! Hahaha.. de sa det redan på plats vid olyckan att det säkerligen kommer stå i tidningen då det händer väldigt lite i tranås så allt står med. Haha.. och så rätt de hade, igår fick jag denna bilden mms till mig.

   

Idag på morgonen har jag förövrigt kännt mig hyfsat pigg. Givetvis blir jag snurrig om jag gör för stora lägesförändringar eller vrider huvudet för fort. Och ja, huvudvärken har inte heller släppt men jag börjar bli mer avslappnad i ryggen iallafall.. Undra om det beror på mina nya mediciner?? Jag råkade läsa bipacksedeln (va fan ska man alltid göra det för?) Det står det att tabletterna blockerar nervsignalerna mellan skelettmuskulaturen och hjärnan! AHH! VA? Hej, efterbliven! Jag får inte dricka alkohol.. och inte köra bil.. eh, ne den är ju skrotad! Men vad jag skulle komma fram till var att jag faktiskt tog mig för något i morse.. jag hängde upp lite ljuslyktor i fönstret, i väntan på att våren skall komma så jag kan hänga ut dem på balkongen. Men fram tills dess fick de nu hänga inne i vardagsrummet istället för att bara ligga på byrån i väntan på bättre väder! Givetvis var jag helt vimmelkantig efter detta men jag gjorde det ändå! Bra jobbat Fröken Häll!

 

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards