Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

Inventering av lilla grodans dödsbo!

Av Helena Häll - 23 februari 2013 14:04

Ja i söndags förolyckades lilla grodan då han voltade in i en staketstolpe. I tisdags tror jag det var fick jag reda på att han skulle skrotas.. Och först igår orkade jag ta tag i alla saker.. inte för att det var mentalt jobbigt utan för jag helt enkelt inte orkat kroppsligt, då jag anstränger mig för mycket så blir jag som en torktummlad gammal trasa. Det har iallafall tagit mig två dagar att gå igenom lilla grodan saker. Och ja, störd som jag är så skrev jag en lista! Utlovade den igår och här kommer inventeringslistan från lilla grodan.. den är LÅÅÅÅNG och jag har bara en sak att säga.. Herregud Helena Häll, du är ett fall för extrema samlare! Trevlig läsning och ha ett gott skratt!   


1.En flyttkartong med lock

2.Tre blåa IKEA-kassar

3.En vit tröja

4.Två svarta linnen

5.Ett vitt linne

6.Ett par underställsbyxor

7.En mobilväska

8.Ett par skor

9.Tre plastpåsar

10.En solstol (Användbar i alla lägen!)  

11.Ett papper från vägverket adresserat till bilens FÖRRE ägaren! Lilla grodan har tillhört familjen Häll sen dec 2o10.. Hoppsan..  

12.Ett par pilotsolglasögon

13.En handväska med följade innehåll: ett par strumpor, ett halsband, två par trosor, en kamera, en kameraladdare, en Iphoneladdare, en flaska vin, en necessär med innehåll, en tandborste, ett paket tuggummi, mitt pass, hårnålar och hårtofsar (i mängder!)  

14.Cd/dvd väska för miniskivor (fortfarande i sin förpackning!) Var kommer den ifrån?

15.En handske.. Va fan är den andra och vems är den?    

16.En svart keps med emblemet JS bilvård & däckcenter

17.En obränd cd-skiva

18.En pulversläckare  

19.En mosad ljuslykta i papper

20.Serviceboken för Lilla grodan

21.En rulle hushållspapper

22.En halv flaska spolarvätska.. Med utgångsdatum maj-2012. Vem har lagt den där?

23.En tom förpackning för golfbollar

24.TRE tomma förpackningar för nässpray

25.En instruktionsbok för Ford Fiesta

26.Ett informationsblad för Dormy Bonus.. Va fan är det? Måste googla! Hade med golf att göra.. NOT MINE!

27.TVÅ likadana gula snöskrapor med borste på.. Perfekt när man behöver hjälp.. eller så var det så att den ena försvann och då köptes en ny.. och nu.. vips så fanns det två igen!  

28.Ihopknycklad påse från MAX hamburgerestaurang (den är faktiskt ifrån dagen innan olyckan!)

29.Matchprogrammet från HV71-AIK 25sep 2012 (HV vann!)

30.Ett tomt tuggumipaket

31.Två  påsklämmor

32.Papper från två uppätna kexchoklad

33.Ett halvt lock från spolarvätskan till lilla grodan (De gick visst av en gång..)

34.Glas från baklyset på lilla grodan

35.En kylskåpsmagnet på ett mansansikte.. vems det är kan jag inte komma på..

36.En vägglampa.. Eh i bilen?  

37.En tampong (oanvänd ska tilläggas!)

38.Två lackstift till Ford.. Hur fan använder man ett sånt?

39.Tre gamla plastkaffemuggar med intorkat kaffe på.. Nu känner jag mig snuskig på riktigt! Slänger dessa genast!

40.En läckande kaffetermos..

41.Plastinredning till lilla grodan.. Undra va fan den har suttit någonstans?  

42.Ett par jeans

43.En rulle med svarta sopsäckar

44.Sju pantflaskor (två 1,5L och fem 33cl).. Score: 9kr!

45.En varningstriangel

46.Två paket snorpapper

47.En krona!

48.Tre tuschpennor (rosa, svart och blå!)

49.En jumbotvättsvamp till bilen (fortfarande i sin förpackning)

50.Ett gammalt halstablettspapper..

51.En flaska fälgrengöring

52.En flaska Insektsborttagning

53.En flaska bilvax

54.En halv tablettask läkerol

55.Ett par 3D-glasögon från SF-bio! Ärligt snodda.. typ.. döcoola ju!  

56.Ett nässpary! Hurra, hittade ju ändå tre tomma förpackningar och nu äntligen innehållet till ett av dem.

57.11 luppar av olika slag.. Är man naturlärare i grunden så är man! Eller så kanske de tillhör högskolan men har varit i min ägo i ja typ sådär 20 månader och ingen saknar dom.. Då är dom ju TYP mina nu!  

58.Ett par strumpor

59.Ett paket med extra knappar.. Undra till vad?

60.Två likadana tidningar (Bi-lagan naturvetenskapstidning för pedagoger) Varför har jag två?

61.Hittade 2 luppar till.. Fan Helena.. Snart har jag luppar till hela min förskoleavdelning..

62.Två äckliga mcdonaldsservetter

63.Fem besiktningspapper av lilla grodan. Från -06, -08, -09, -10 och -11.

64.Fyra alvedon

65.Ett cd-case med åtta skivor.. Undra vad det är på dom?

66.Sju cd-skivsfodral.. Bara ett fodral med cd-skiva i.. De andra var tomma.. hmm..

67.En gul plastdetalj.. Undra vad den har suttit på?

68.En magnet till en namnskylt.. vet dock inte vad namnskylten är..

69.Två hårspännen

70.Bit av min gamla trärullgardin.. som är slängd!

71.Två isskrapor (en från biltema och en från Jönköpings kommun)

72.Fyra lösa cd-skivor

73.Inköpslista till lekarna för midsommar 2012

74.En tom förpackning för lypsyl

75.En biobiljett från Harry Potter och dödsrelikerna del 1! Var visst på den 18dec 2010..

76.Kvitto från en röd barbapappaplånbok.. Eh? Jag äger inte ens en sån!

77.Post-it lapp med texten ons 08.00-15.30

78.Tre kvitton från Mcdonalds eller MAX

79.Två kvitton från Ica-Maxi

80.Två kvitton från st1

81.Två kvitton från shell

82.Två kvitton från IKEA

83.Två uttagningskvitton

84.Fem randomkvitton från Willys, Blomstertid, Rusta, Systembolaget och Konsum i norrahammar

85.Ett lånekvitto från stadsbiblioteket från dec 2011.. Och JA, boken är återlämnad!

86.68 parkeringslappar!



   

Ett antal parkeringslappar fastklistrade på framrutan efter volten!

 
 
Ingen bild

Mamma

24 februari 2013 19:35

Vi är inte oroade över hur det har sett ut i bilen utan om du har sett ut för alla grejor när du kör:))
Puss och kram från mamma och pappa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards