Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Helena Häll - 16 februari 2013 09:35

Idag är 38 dagar sen vi kom hem från spanien.. Herregud, 38 dagar.. Var tar tiden vägen? Det betyder att det är över fem veckor sen vi landande på svensk mark igen och hade haft en härlig vecka i arguineguin på gran canaria. I vilket fall som helst så kom min solbränna på tal igår eftersom min kompis har precis varit på sin bröllopsresa i Thailand och va då givetvis brun (konstigt?) Men så kommenterade hon att hon tyckte att jag hade kvar mycket av min solbränna och det stämmer faktiskt.. Den sitter kvar! Givetvis inte allt.. Men oftast känns det som allt åker av en innan man ens har hunnit landa i Sverige igen och så även denna gången men sen inser man ju att man är ändå lite brunare än de som varit hemma. Men i vilket fall så har jag fortfarande jättetydliga bikinilinjer och både brun mage, bruna ben och hyfsat bruna armar också.. Va fan hände denna gången? Varför är jag fortfarande brun efter ÖVER FEM VECKOR i en sibirisk vinterkyla? Jag har dock en teori.. *host, kokosolja, host,*...

För övrigt allt skrivande om solbränna får mig att längta tillbaka efter sommarvärmen och den strålande solen i Spaninen istället för detta eviga snöskottande, minusgraderna och vinterböket.. JAG VILL HA SOMMAR OCH SOL!   

  

Saknar den fantastiska utsikten över havet. Här poserar jag på balkongen!


 

Jag och Pappa badar i den uppvärmda poolen!


 

Min hållbara solbränna, överst en liten del av min bikinilinje (linjen är tydligare än vad den verkar men hade inte lust att ta av allt för att visa..  ) och underst min hand och mitt ben.


   

Mitt egengjorda collage av minnen från spanien!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards