Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Helena Häll - 9 februari 2013 15:01

Ibland förvånas jag av dessa infall jag får, speciellt de jag får av kulturell karaktär! Jag är ingen kulturmännsika alls knappt.. men idag har jag varit det! Jag är lite småförkyld och hänging och ska spenderas kvällen i soffan under en filt hade jag tänkt och titta på Melodifestivalen.. Men för det första är det fem timmar kvar till det börjar och sen är det lika dåligt som förra veckan så kommer jag stänga av, det är ett som är säkert! Så jag behöver ett lugn tidsfördriv tills dess och här kommer min kulturella sida in. Jag ville läsa en bok.    Givetvis en bok jag inte äger. Sagt och gjort! Hoppade i stövlarna, ut i snöstormen (för idag är det fan värre snökaos än nånsin!) Grävde fram bilen ur snön och åkte mot stadsbibliotket. Nere vid munksjön kunde man knappt se andra sidan av sjön för snöstormen. Men till biblioteket kom jag utan några incidenter och kände hur lugnet spred sig i mig när jag klev in där. Jag älskar att vara på bibliotek, det är så lugnt och fridfullt. Skulle kunna sitta där dagarna i enda och bara njuta. Men det hade jag inte tid med nu då jag hade insett att jag var ute i sista minuten men hade även idag marginalerna på min sida och lånade mina böcker 15min innan bibloteket stängde för dagen. Då visade sig att jag hade en skuld till bibloteket. SHIT tänkte jag och blev lite nervös, det hade jag inte bövt bli. Den var på två kronor och bibliotikarien han tog bort den skulden och sa att det hade tagit längre tid att betala den än ta bort den. Tack sa jag! Tänk träffade jag en liten ängel idag med.   Sen sa han att hade skulden varit på mer än 2kr så hade han skickat Hells Angels efter mig.. Han skojade givetvis men tror inte han insåg hur bra de hade trivts just i mitt hem... höhöhö..  


    

           Jönköpings stadsbibliotek (dock täckt av vad som kändes som 20dm snö idag!)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards