Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Välbehövlig paus för huvudet och dess innehåll!

Av Helena Häll - 7 februari 2013 16:24

I veckan har vi haft sjukstuga på jobbet.. Idag var en tredjedel av barnen borta från avdelningen, vilket är tråkigt men mina bihålor jublar.. Jag har så ont i huvudet att det känns som det snart trillar bort och ingen medecin har jag kunnat köpa heller för mitt bankkort har vart borta, men nu har jag fått ett nytt och lyckan är gjord! I helgen ska jag köpa medecin för mitt huvud så jag kan vara mitt vanliga jag igen.. I vilket fall som helst så skulle jag haft två utvecklingssamtal idag och fick ställa in båda två pga sjukdom och kunde åka hem 13.30 istället för 16.45 SÅ JÄVLA SKÖNT! och DET VAR JAG SÅ JÄVLA MYKCET VÄRD efter de 29,5h timmarna jag redan gjort på jobbet denna veckan! Idag spenderades bara 6,15h på jobbet och när jag kom hem stenslocknade jag i två timmar och sov tills nyss.. Nu ska jag strax duscha och intala mig att jag är en ny människa så ska jag nog må lite bättre då jag imon inte ska spendera mer än 6,45h på jobbet.. Fredagen skulle från början varit mitt enda andninghål men nu blev även torsdagen det, vilket var skönt då jag ska göra annat i mon efter jobbet och inte kan jag sova när jag ska umgås med folk!


Förövrigt har vi haft en väldigt rolig och händelserik dag på jobbet! Vi skulle på utflykt till stora lekplatsen där jag jobbar! Och sen har vi ju SNÖKAOS deluxe i stan förtillfället (som ni kunde läsa om igår) Idag är det ännu värre och det har snöat några deceimeter till inatt! Men skam den som ger sig, vi plumsade iväg med våra 3-åringar till stora lekplatsen (ungefär 10-15min promenad). Och när vi skulle gå iväg så mötte vi sopbilen på väg till småbarnsavdelningarna och barnen vinkade glatt hej och vi skyndade förbi för att inte bli platta av den! Sen hade de hur kul som helst på lekplatsen och en timme senare var vi tillbaka och då såg vi på långt håll hur sopbilen stod kvar.. Konstigt tänkte vi, men då hade den glidit ner i diket och inte kunde komma upp igen.. så bärningsbilen fick efter några timmar komma och hämta den! Barnen var i EXTAS! Vilken förskoledramatik dagen till ära!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards