Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Helena Häll - 2 februari 2013 12:53

Jag har tänkt ganska länge på det, vilket händer ganska ofta i mitt hem.. Jag tänker och tänker och sen tänker jag lite till.. kommer liksom aldrig till skott då jag inte har så mycket engergi kvar när jag kommer hem från jobbet.. Men har börjat komma in något slags flow det senaste som jag inte riktigt vet vad det kommer ifrån, men jag gillar det! Jag börjar ta tag i saker och göra det jag tänker.. Jag fick ju ett infall och köpa en ny skohylla/skobänk till hallen. Den har en dyna jag inte vill ha där men hon som hade innan hade fusk målat under dynan, så ska jag ta bort den så måste jag måla.. Jaha.. Humm.. Aja.. Jag måste måla för dynan vill jag verkligen inte ha! Även i mitt sovrum står mina småhyllor jag fick av Malin när hon flyttade från gräshagen.. Jag älskar dom.. men de är de enda möblerna i mitt hem som är i trä.. Dvs de är de enda möblerna som inte är svarta eller vita.. Hahaha.. Så nu har jag genast flera möbler som måste målas VITA! Lite press på mig själv där.. så idag var jag och handlade vit färg, grund färg, penslar, sandpapper för att göra mig redo för nästa steg i förvandlingen.. Frågan är bara när den ska ske.. Jag måste nämligen förbereda FYRA utvecklingssamtal till nästa vecka med och det hinns inte riktigt med på jobbet eftersom vi även ska ha två anställningsintervjuer där jag ska vara med.. och sen ska jag ju hinna jobba med! OCH även fundera ut hur vi ska möblera om på avdelningen, alla tips är välkomna att tas emot, då jag känner mig något hemmablind på en avdelning där jag traskar runt varje dag! Kanske ska börja måla möbler där med? Hahaha...   

För övrigt skiner solen idag och det är ett fantastiskt väder.. I LOVE IT!! Gud vad jag längtar efter våren och värmen och solen! Tänk att solen kan få en att må så bra!    Jag kanske skulle börja med solterapi på vintrarna..


Rusta is the shit! Inhandlat: Penslar, grundfärg, målarfärg och sandpapper!


 

Fuskmåleriet på min skohylla/skobänk! Åtgärd; MÅLA!


 

Mina fina trähyllor som ska bli vita!


 

Solen skiner på huset mitt emot! Underbart!


   

Som att jag inte ha tillräckligt med ljuslyktor så har jag varit kär i denna sååååå länge och när jag ändå var på Rusta så fick jag den där tanken jag får ibland.. -Men varför inte köpa något du vill ha? Och vips så hade jag med mig ljuslyktan hem och jag är så nöjd!   

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards