Direktlänk till inlägg 31 januari 2013

Januari; månaden som bokläsare!

Av Helena Häll - 31 januari 2013 21:41

Ja jisses första månaden på det nya året är till ända idag! Och jag har på 31dagar läst/lyssnat på hela SEX böcker..  Jesus amalia vad jag har varit produkttiv.. Det är ju fan vad en del läser på ett år och det har gjort på 31 ynka dar.. Men en del av förklaringen kallas väl för semester  I vilket fall som helst tänkte jag ge er en inblick i mitt januaribibliotek av de sex böcker som under dessa 31 dagar har avverkats!


 

Semestern började med att jag gav mig på den tjockaste boken jag hade med mig till gran canaria, den var grymt bra och jag börjar bara gilla Lars Kepler mer och mer.. Jättespännande är böckerna och de har alltid någon oväntad härlig tvist på slutet. Välskrivna och lättlästa!

Andra boken på semstern blev vyssan lull som är den tredje delen i hammarbyserien av Carin Gerhardsen. Jag har faktiskt bara läst bok nummer ett i serien innan (Pepparkakshuset). Men inte bok nummer två, den är jag på jakt efter och haffar den när rean dyker upp! De kan läsas fristående och är också väldigt bra böcker! Me like!


 

Anna Jansson har jag inte läst något av innan utan bara sett Maria Wern på Tv och gillat det skarpt! Så semesterns tredje bok fick bli den första boken i serien om just Maria Wern! Nu hade jag tänkt att jag för en gång skull skulle läsa böckerna i ordning! Hehe.. Bra bokbörjan om Maria Wern!


   

Semestern sista bok blev en bok jag snodde på hotellet. Jag var ju helt slut på böcker och ville fortsätta läsa så på de flesta hotell finns det bokhyller med pocketböcker för låning och bytning av böcker.. Jag varken lånade eller bytte in någon annan.. Jag tog helt sonika med boken hem! Haha.. Det är den första boken i serien av Mari Jungstedt om kommesarie Anders Knutas. Jag har läst väldigt många av böckerna i serien och läst dem huller om buller i ordning och nu var det dags för den första i ordningen! Bra bok denna med.. (givetvis.. jag läser väl inga dåliga böcker)


Väl hemma på svensk mark så var det dags för lite spänning i vardagen, dags att läsa ut andra delen av femtio nyanser.. Denna andra bok heter femtio nyanser av mörker och är minst lika bra som den första, om inte bättre! Jag fullkomligt älskar tantsnusket! (om man nu kan kalla detta tantsnusk? lite väl milt uttryck om bokens innehåll)


   

Sista boken i januarisamlingen blev en ljudbok, då jag har gratismånad på storytel. Och givetvis blev det en av mina nya favvosar, Lars Kepler. Denna gången bok nummer tre i ordningen om kommisarie Joona Linna. (inser att även här har jag läst dem i ordning.. även om jag inte helt läste klart hypontisören). Lika spännande som de andra och mycket bra!


Här var mitt januaribibliotek och mitt råd till dig, LÄS!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards