Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Helena Häll - 11 januari 2013 22:33

Herrejävlar vad pengar.. eller jag vann dom inte (tyvärr) MEN min pappa gjorde! Grattis Pappa! Helt Otroligt alltså! Han vann på något som heter hemmavinsten och är en dragning där olika idrottsföreningar är med i jönköping, han är med för sin golfklubb skinnarebo och så lottar de ut vinnare bland alla som har lotter i hemmavinsten osv.. och idag (dagen efter sin födelsedag!!) vann han storvinsten dvs han vann 66 tusen kronor! Fy fan va pengar det är!


 


Han blev uppringd och intervjuad per telefon idag och ligger ute på hemmavinstens hemsida men ni får givetvis både intervjun och hemsideadressen här så ni kan läsa mer!


Hallå där Magnus!

Vi fick tag på Magnus över telefon i bilen denna snöiga, sliriga fredag!

  • Hallå Magnus, det är Hemmavinsten här! Har du tid att prata lite?

    - Ja hej. Inga problem, sitter i bilen!
  • Då kanske du ska köra intill för du vet väl vad det är för fredag idag?

    - Nej, vad säger du. Du menar väl inte....
  • Jodå, det är din tur idag. Du har ju varit med sen premiären i juni 2010, så det var kanske på tiden!

    - Jajamen, jag gick med direkt och har två lotter. Kanonkoncept! Precis kommit hem från Kanarieöarna, så nu fick man den resan betald. Nu kan jag ju åka igen! Oj, vad frugan kommer bli glad nu. Vilken fredag!
  • Du är med i Skinnarebo. Spelat golf länge?

    - Jag har varit med sen 94. Klubben kom till 92. Är rätt aktiv i föreningen.
  • Ny säsong och första vinnaren. Du får vara exemplet i föreningen att man kan vinna, eller hur?

    - Vi jobbar rätt aktivt att värva fler till Hemmavinsten. Förra året hade vi t ex en golftävling för våra prenumeranter. Det hoppas jag vi fortsätter med iår. När man räknar lite noggrannt så märker man rätt snart vad intäkten kan betyda för föreningen. Och det är ju kul att vara med också! Tack så hjärtligt för vinsten!
  • Det är vi som ska tacka att du vill vara med och stötta idrotten och föreningen. Ha en go helg och grattis!

Hemsidan där ni kan läsa mer!

http://jonkoping.hemmavinsten.se/vinnare

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards